Wednesday, November 16, 2011

18 years old!!!

Alhamdulilah..pada 16/11/2011 cukup laa umur asyraf iaitu 18 tahun..bab kata org sweet 18...he3
btw thnks kpd kawan2 yg wish birthday asyraf k..
bagi asyraf korang dh wish tu dhkira hadiah yg paling bermakna laah bagi asyraf..
thnks yeaa kawan2..
may allah bless you all..
Sbagai hadiah asyraf utk rakan2 pulak..
mri lah bersama2 kita menjamah kek nie.. x habis kalo mkn sorg nie..he3
maaf laa kek mcm budak2 ckit tp ceria kan..siap BEN10 agy tu..
bukan asyraf yg beli..he3
jum3...

asyraf x thu nk ckp ape..yg pnting arinie adalah hari yg paling bermakna lah bagi asyraf..
sehinggakan ari nie asyraf gosok gigi pkai shampoo sunsilk!!!he3
pngalaman yg tidak akan dilupakan..biasala mamai kan bgon tido..
ingtkan ubat gigi..alamak ksudahanya shampoo yg asyraf pkai..ha3
smpai sekarang pon trasa agy shampoo tu.. hi3
buat masa skrg nie asyraf x bole kuar umah..nak thu sbb ape???
hah3!!! hanya kawan2 yg tahu..
telor 2papan!! tepung 6 bungkus..
mcm2 laaa.. takot!!!!
x lupa juga kpd Allah s.w.t
terima kasih allah krna telah memanjangkan hayat hidup ku..
Aku amat mnyanyangi mu yaa Allah..
tiada tuhan yg layak di sembah melainkan mu.. =)
that all... =)

Monday, November 14, 2011

hmm..sdiy gler..slama nie asyraf baik dgn org kan..knp ini blasanya?? buat baik pon salah..ape tah lgi kalo buat jahatkan..dh tentu salah..hmm

ehmm..sangat mnyedihkan..someone telah hackk
asyraf pnya akaun facebook..
kalo stakat hack biasa biasa x ape..
ade ke die pg comment bukan bukan kt wall org andthen siap hina n maki asyraf pnya rakan fb..
astafirullahalazim..
tp x ape lah kan..biar laa die sronok dlu..
asyraf nk blas ase kecian..
biarlah allah yg balaskan.. dosa dgn allah boleh allah ampunkan..tp dosa sesama mnusia nie mmg berat..
btw x kish laa asyraf maafkan tetapi utk kali nie jaa k..
skrg smaada die dgn allah jaa....mohon lah keampunan dgnnyaa..biarlah bnda nie mnjadi kali pertama dan terakhir..k
 insyallah.

Sunday, November 13, 2011

Alhamdulilah..

Assalamualaikum sume.. =)
Pagi yg indah buat asyraf ari nie..
dapat kembali bergerak seperti biasa wlaupon x brapa trdaya..
hmm..rindu asenyaa kt blog yg x brapa best nie..he3
maklum laa asyraf x pndai mengarangkan..btw yg pnting asyraf bsyukur sgt2..
coz asyraf dh sihat semula.. sume nie atas berkat semangat n sokongan drpd kluarga , kwan2 n seorg yg special bagi asyraf..thnks all..
dh 3 ari x mkn nasi nie..
ari2 mkn sup n tomyam jaa..boring jugak kan..
tetapi ari nie asyraf dh blaja mkn nasi smula...he3
pagi td mak belikan nasi lemak utk asyraf..yum2
sedap..!!! he3
alhamdulilah x muntaa daa..
yela 2-3 ari nie asyraf dpt pnyakit pelik ckit..ngeee..
mybe drpd silap dri sndri kan..mncari rezeki dwaktu mlm kan..yelaa pg tmpt org tnpa kebenaran plak tu..main serbu jaa...he3
tp x ape asyraf trima..sume pemberian allah yg sangat bermakna bagi asyraf..
coz jgn sangka ujian dri allah nie sbb die marah atau murka kpd kita..
tetapi sebaliknya die turunkan ujian krna die sangat syg kpd hambanya..
dalam hadis Rasulullah s.a.w ad mnceritakan org yg selalu mndapat ujian adlah org yg dekat dgn allah kerana daripada ujian trsebut insyallah dosa kita dikurangkan dan kita jugak dapat selami apa itu erti kesabaran.. =)
sekiranya pkara mcm ini berlaku.. bersyukurkan ye kawan2..
allah hanya ingin melihat tahap kesabarn hambanya.. sesungguhnya allah sangat menyayangi hambanya yg bersabar.. =)
Ingtlah kawan2..Bersama2 lah kita renungkan yea..
sekadar pesanan.. bkn utk kawan2 sahaje!! he2
malah saia juga!!! yelaa.. manusiakan mudah lupa..
Love u all.. <3

Friday, November 11, 2011

Faedahnya membaca Surah Al-Waqiah... =)


Assalamualaikum kawan-kawan,hari ini Asyraf telah mendapat satu artikel yang bagus untuk kita amalkan..Insya'Allah,semoga kita sentiasa dimurahkan rezeki oleh Allah dan dipermudahkan segala urusan di dunia mahu pun di akhirat sana...Amin.

Di dalam surah Al-Waqi’ah terkandung beberapa khasiat, iaitu:
  • Bila orang membiasakan membaca surah ini setiap malam satu kali, maka dia dijauhkan dari kemiskinan selamanya.
  • Bila di baca 14 kali setiap selesai solat Asar, maka orang yang membacanya itu akan memperoleh kekayaan yang berlimpah ruah.
  • Jika di baca surah ini sebanyak 41 kali dalam satu majlis (sekali duduk), insyaAllah di tunaikan segala hajatnya khususnya yang berkaitan dengan rezeki.
  • Supaya menjadi orang yang kaya sentiasa bersyukur, amalkan membaca surah ini sebanyak 3 kali selepas solat subuh dan 3 kali selepas solat Isya’. InsyaAllah tidak akan berlalu masa setahun itu melainkan ia akan di jadikan seorang yang hartawan lagi dermawan.
  • Amalan orang-orang sufi, supaya dilimpahkan rezeki. Hendaklah berpuasa selama seminggu bermula pada hari Jumaat. Setiap selepas solat fardhu bacalah Surah Al-Waqi’ah ini sebanyak 25 kali sehinggalah sampai pada malam Jumaat berikutnya; pada malam Jumaat berikutnya itu, selepas solat Maghrib bacalah surah ini sebanyak 25 kali, selepas solat Isya’ bacalah surah ini sebanyak 125 kali diikuti dengan selawat keatas Nabi sebanyak 1000 kali. Setelah selesai, hendaklah ia memperbanyakkan sedekah. Kemudian amalkanlah surah ini sekali pada waktu pagi dan petang. Insya’Allah berhasil.
  • Surah ini jika dibaca disisi mayat atau orang yang sedang nazak, insyaAllah di permudahkan untuk roh keluar dari jasadnya. Jika dibaca disisi orang sakit, diringankan kesakitannya. Jika di tulis, kemudian dipakaikan kepada orang yang hendak bersalin, InsyaAllah segera melahirkan dengan mudah. Boleh juga dibaca disisi orang yang hendak bersalin sebagai selusuh.
Menurut As’Syeikh Abi’l Abbas katanya
  • Bila hendak mengamalkan surah Al-Waqi’ah ini, terlebih dahulu berpuasa selama 7 hari, di mulai pada hari Jumaat berakhir pada hari Khamis. Puasanya “tidak memakan sesuatu yang bernyawa / tidak makan ikan, daging, segala haiwan, hanya makan sayur-sayuran sahaja.
  • Dalam 7 hari itu, sesudah solat fardhu, membaca surah Al-Waqi’ah sebanyak 25 kali. Apabila bacaan tersebut di mulai setelah solat fardhu Subuh pada hari Jumaat pertama, maka diakhirilah pembacaan Al-Waqi’ah itu pada setelah fardhu Isya’ pada Jumaat berikutnya.
  • Pada malam Jumaat terakhir ini hendaklah membaca surah Al-Waqi’ah sebanyak 125 kali kemudian selawat 1000 kali.
Sabda Rasulullah s.a.w.: “Sesiapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap hari, ia tidak akan ditimpa kefakiran.”
Sabda Rasulullah s.a.w. : “Siapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam, dia tidak akan ditimpa kesusahan atau kemiskinan selama-lamanya. (Diriwayatkan oleh Baihaqi dari Ibnu Mas’ud r.a.)
Sabda Rasulullah s.a.w. : “Ajarkanlah surah Al-Waqi’ah kepada isteri-isterimu. Kerana sesungguhnya ia adalah surah Kekayaan.” (Hadis riwayat Ibnu Ady)
Sabda Rasulullah s.a.w. : “Barang siapa yang membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam maka dia tidak akan tertimpa kefakiran dan kemiskinan selamanya. Dan surah Al-Waqi’ah adalah surah kekayaan, maka bacalah ia dan ajarkan kepada anak-anakmu semua.”

Insya’Allah, dengan mengamalkan seperti berikut, ia akan menjadi orang kaya.

Friday, November 4, 2011

Sedarkah Kita???

Kita Milik Allah.. =)
Daripadanya lah kita datang..
Dan kepadanya Juga Kita Kembali.. =) ♥

SEMUA TENTANG KITA

Popular Posts

KEGEMBIRAAN