Wednesday, April 25, 2012

Yg Lepas biarkan lepas.. hidup mesti diteruskan..mulakan hidup dengan senyuman than disebalik senyuman cuba hilangkan kesedihan yea..



hisyy..sakit yang paling sakit adalah sakit hati an?? kesakitanya dirasai oleh seseorang yg dikecewakan??mcm tu kea??mybe sakit hati lebih sakit daripada dipukul,dilanggar dan sebagainya..sbb ape?? sbb sakit hati nie sangat mudah utk mengalirkan airmata sedangkan org yg patah kaki,dipukul,exsiden hbis kuat pon x bnyawa tp kalo bnyawa air mata tu mcm seakan2 x kluar, aku pon x paham knp coz bnda tu pernah trjdi kpd aku kan..
tp kalo melibatkan soal hati dan perasaan??adoyai..susah utk dikatakan..he3 ! tp aku x mnangis laa tau..just nak pesan jea kpd sesiapa aja..jika anda dikecewakan jgn lah menangis, air mata korang mahal tau x?? mmg laa org slalu ckp,("ko tahu ape??bkn ko yang rasa kan n ko x thu ape yg aku rasa") adoii.. mmg laa aku x rasa tp xkan ak nak biarkan ko tros mnangis jeaa?? btol x??ak xnak tgk korang bsedih coz sebaliknya korang patut solat,bzikir n bdoa,kalo korang tros buntu buat laa solat iztkarah minx ptunjuk drpd allah s.w.t, insyallah ia akan berikan kpd korang..islam nie mudah laa n x kejam !mcm2 cara korang bole buat just nak or tidak jea !..yelah, korang hilang bf n gf jea?? bknya korang hilang Family korang,kawan2 korang..sebaliknya allah s.w.t sentiasa bersama2 korang..so korang x perlu risau la k,.. mmg laa bila putus cinta nie sedih,kecewa .. aku pon da pnah rasa.. tp ape nak buat?? kalo korang menangis smpai bengkak mata sekalipon bnda tu akan settle kea??pndai2 laa pikir sendri.. sekadar nasihat jeaa k..pikirlah kearah positif coz itu yg lebih baik untuk diri korang..lagi satu, semasa korang bsedih semestinya korang x bole terima org lain kan dalam hidup korang??maklum laa still tringatkan yg lama?? haha (lawak2) , bila korang sekat seseorg yg ingin memasuki dalam hidup korang mcm mna korang nak lupakan yg lama??hmm..hmmm..hmm.. btol x ??drpd korang tros tringat kt ex bf n gf korang??menangis??emosi? n mcm2 lgi.. korang ase puas kea?? dan korang akan terus ingt , ingt , ingt, sedangkan ex pasangan korang sedang berfoya kt luar sana?? haha! kesian2..serious kesian..
xape laa.. dah besarkan??mature?? bole laa korang pikir sendri.. tp jgn suka mnyakitkan diri coz perbuatan tu dilaknat oleh allah s.w.t ! sebaliknya buatlah keputusan yg bijak utk kebahagian korang yeaa..
Bgi lelaki insyallah korang akan jmpa tulang rusuk korang n perempuan insyallah korang akan jmpa gabungan korang..
jangan sedih2 tau.. apapon yg trjadi,ku kan slalu ade untuk mu !(aku suka kata2 nie xD )
stakat nie shaja repekan aku.. xtau laa, aku nie suka merepek, bosankan dgn aku..tp xape laa..bosan kea ape kea..yg pnting korang bahagia kan3..ketawa dan senyuman dsebalik kdukaan adalah baik untk menutup rasa drpd bersedih..mmg laaa susah utk mngukir sebuah snyuman apabila hati sedang trluka tetapi percayalah setiap kelukaan ade ubatnya../..  
Aku Sntiasa Mendoakan seluruh Kebahagian korang! Kita Bersaudara ! Amin..


ASYRAF SPYWARE

MACAM NIE KEA?? KALO BENAR SAYANGKAN SESEORANG ??. . =)

Dialong Diantara sebuah pasangan , dimana seorang perempuan yg setia dan memahami perasaan pasanganya walaupon bekas teman lelakinya ingin kembali kepadanya tetapi keputusan yg bijak dilakukan dan insyallah mungkin ia akan mndapat kesan kegembiraan dan kebahagiaan yg berpanjangan.. amin.. =)

GIRL : awak, saye nak bg tahu awk sesuatu . .



BOY : ye awak,ape die ckp laaa. . =)


GIRL : Ex saya dtg balik nakkan saya ... Hmm !!

BOY : Hmm .. Awak masih cintakan dia keaa ?


GIRL : Hmm ... Entah ! Awk rasa ? ?


BOY : kalau awk masih sygkn dia , awak pergi lah pada dia yea.. =)


GIRL : Awak x cemburu ke ? Awak tak marah ?


BOY : ( tunduk dgn nada suara yang sayu ) Buat apa sye nak marah awak kan ! Mungkin dia boleh jaga 



            awak


            dgn sempurna than yg penting sy nak awk gembira + bahagia ... Saya tahu kalau betul awk sygkan            


             saya ,takkan ada orang lain boley rampas awak dari saya kan.. =)

             ( tunduk lalu setitis air mata jatuh 
membasahi bumi )


GIRL : ( terdiam terpaku dgn kata2 lelaki tersebut) awak, saya tak inginkan yang lain, saya janji cinta saya 


            hnya untuk awak .

(sangat sweet) =)

Sunday, April 15, 2012

Rindu sial kt adik aku.. =) ! he3..




bosan2 ! he3..snap laa 2 bradik.. =D

cewi dgn cameranya.. =D

amacam?? rajin x?? he3

gila snap ! 

bosan melanda ! mcm2 laa gaya.. =D

bajet ned laa konon.. =) !

Saturday, April 14, 2012

Mat Remp-it ohhh mat remp-it !





Kelmarin petang macam biasa aku keluar meronda2 bwak adik2 yg dsygi.. he3 ...aku jmpa laa beberapa anak remaja menunggang motorsikal dengan membonceng awek-awek.....itu aku tak jadi hal ler,tapi aku tak suka! bila remaja-remaja ni menunggang dengan cara bahaya cilok sana cilok sini nak tunjuk teror sesama sendiri,tanpa menghiraukan keselamatan pengguna jalanraya yang lain kalo exsiden xpsal2 jea.. ,tak pikir ker ia bawa anak dara orang,tak pikir ker kalau terjadi ape2 kemalangan ke ape ke an......sia-sia jer makayah bela dri kcik ! dah besar pon masih lagi nyusahkan mereka........aku pon mat rempit jugak dulu tp x ada laa pulun mcm nie.. bawak awex bangga ! nah ! ambik nie fuck mung !sronok kea bwk awex naik moto?? buat malu jeaa !hujan basah ! haha.. pe barang broo ! nasib baik laa aku bwak adik2 aku.. kalo aku sorg jeaa.. dah lama jdi mangsa kayu besbol dalam kete akak aku nie !maklum laaa kayu nie akak aku x pnah pukul org lagi.. =) .. jgn laaa smpai aku plak yg rasmi.. he3
Aku tak tau laa adakah remeja-remaja ni ada belajar sivik kat sekolah dulu...atau sajer-sajer nak lepas hawa berlumba seolah-olah jalanraya adalah tempat permainan macam kat taman awam gamaknya.pasaipa laa lah puak-puak ni tak mengahargai kehidupan dan menjaga nyawa sendiri.... adooii !insaf2 laaa sbelom terlambat ! =)
semata-mata mahu melunaskan kemahuan dalam mencari hiburan bahaya.....///

Buang janin,anak..biasa dah...skrg ! nak jual anak dalam perut plak ! adoii !...Manusia2

Pada waktu ini banyak kita dengar dan baca berita berkenaan segelintir manusia bergelar perempuan buang anak...buang janin apabila cinta terlarang terjadi dan tiada berkesudahan apabila tidak mahu bertanggungjawab maka jalan yang paling mudah buang janin,buang anak demi melepaskan bebanan yang tak mungkin ditanggung atau malu pada masyarakat umum,beginilah jadinya bila perbuatan tidak difikirkan akan akibatnya....
Dalam harian Metro 9/3/2012...aku tergamam bila ada org yang sanggup jual anak dalam perut pada kaum asing...sedangkan ia orang melayu(muslim)takkan ia tak tau apa akan jadi pada anak itu bila ia dah dewasa....Aku betul betul marah dengan perempuan nikalau tak mau pun bagi ler kat orang melayu..Andaikata ia tak mau anak itu,jangan lah mengandung..pakailah benda2 yang disyorkan demi mencegah kehamilan ini tak kira nak sedap ia ajer...bila dah lekat baby mula dah gelabah,sempit duit mula cari pasaran untuk jual anak wlwpun masih dalam perut...apa lah jenis manusia ini....binatang pun sayang anak.....Mujur ler wartawan metro dapat memujuk perempuan yg berkerja sebagai GRO dan pergi kepusat perlindungan Rumah Kebagikan Wanita dan Remaja sehingga bersalin dan lepas pantang..harap2 kalau ia tak mau juga bagi ler pada insan2 yg memerlukan anak tapi bukan bagi pada orang asing...Dalam sudut pandang...pekerjaan GRO adalah sesuatu kerja yang tidak baik.tapi dalam mengejar duit mudah ramai remaja terjerumus dalam kancah yang tak bermoral...setahu aku sewaktu dibangku sekolah kita telah diajar dengan perkara apa itu dosa dan pahala..yang buruk dan baik..serta adat tatasusila kehidupan.seperti yang ada dalam rukun negara kesopanan dan kesusilaan,mungkin ia jumud dalam hal2 yg sedemikian.Yang keduanya lak,bila kita bercakap pasal dosa..ramai yang memperdulikan..apa itu dosa..sebab tak nampak atau dilihat dengan mata..dan tak dapat dirasa dengan tangan maka dosa tinggal dosa bolih dilewa lewakan..tapi andaikata dosa bolih dirasa,bolih dipandang nescaya semua insan didunia beriman pada Allah...tiada lak perkara perkara bodoh yang sedia ada,itulah kelebihan Allah demi menguji keimanan umatnya yang mesti dilakukan dengan jujur dan insaf.Aku pun tak tau mengapa perkara perkara sedemikian sering berlaku dalam zaman yang kian mencabar seolah olah tiada batasan.Mungkin dunia nak kiamat kot....ya allah....berilah ruang pada ku dan umat yg lain memohon keampunan dari mu ya..allah... =)

Friday, April 13, 2012

Selami Diri buat Seketika.. =)

Mengingatkan tentang dosa2 lma...membuatkan hti merasa jauh dsisiny..t'kdang mrasa diri jauh lebih 


hina...mnjadikanny beban utk terus mmprsalahkan dri...ttapi kta lupa yg Allah sntiasa dsisi..dlam apa jua 


keadaan... dlam mncari kredaan Ilahi..ujian mnjadi rntngan..ditnami dngan benih2 keihlsan...dbajai pula dngan 


kjujuran dan dsirami dngan ksbaran...mnjadikannya pohon ktaqwaan..mnjadi tmpat utk insan2 lain tumpang 


brteduh. =)


jdikan ia sbgai satu pngjaran utk trus bngun khadapan...mndekatkan diri kpdaNYA adlah jlan yg 


trbaik..jngan dihirau dngan kata2 orng...pngikat sabar mnjadi teman,dlam mncari ksbaran utk mnemui 


kjujuran..bertaqwalah kpdaNYA..dlam mncari...kredhaan dunia akhrat..aminn...  =D

SEMUA TENTANG KITA

Popular Posts

KEGEMBIRAAN