Wednesday, November 16, 2011

18 years old!!!

Alhamdulilah..pada 16/11/2011 cukup laa umur asyraf iaitu 18 tahun..bab kata org sweet 18...he3
btw thnks kpd kawan2 yg wish birthday asyraf k..
bagi asyraf korang dh wish tu dhkira hadiah yg paling bermakna laah bagi asyraf..
thnks yeaa kawan2..
may allah bless you all..
Sbagai hadiah asyraf utk rakan2 pulak..
mri lah bersama2 kita menjamah kek nie.. x habis kalo mkn sorg nie..he3
maaf laa kek mcm budak2 ckit tp ceria kan..siap BEN10 agy tu..
bukan asyraf yg beli..he3
jum3...

asyraf x thu nk ckp ape..yg pnting arinie adalah hari yg paling bermakna lah bagi asyraf..
sehinggakan ari nie asyraf gosok gigi pkai shampoo sunsilk!!!he3
pngalaman yg tidak akan dilupakan..biasala mamai kan bgon tido..
ingtkan ubat gigi..alamak ksudahanya shampoo yg asyraf pkai..ha3
smpai sekarang pon trasa agy shampoo tu.. hi3
buat masa skrg nie asyraf x bole kuar umah..nak thu sbb ape???
hah3!!! hanya kawan2 yg tahu..
telor 2papan!! tepung 6 bungkus..
mcm2 laaa.. takot!!!!
x lupa juga kpd Allah s.w.t
terima kasih allah krna telah memanjangkan hayat hidup ku..
Aku amat mnyanyangi mu yaa Allah..
tiada tuhan yg layak di sembah melainkan mu.. =)
that all... =)

Monday, November 14, 2011

hmm..sdiy gler..slama nie asyraf baik dgn org kan..knp ini blasanya?? buat baik pon salah..ape tah lgi kalo buat jahatkan..dh tentu salah..hmm

ehmm..sangat mnyedihkan..someone telah hackk
asyraf pnya akaun facebook..
kalo stakat hack biasa biasa x ape..
ade ke die pg comment bukan bukan kt wall org andthen siap hina n maki asyraf pnya rakan fb..
astafirullahalazim..
tp x ape lah kan..biar laa die sronok dlu..
asyraf nk blas ase kecian..
biarlah allah yg balaskan.. dosa dgn allah boleh allah ampunkan..tp dosa sesama mnusia nie mmg berat..
btw x kish laa asyraf maafkan tetapi utk kali nie jaa k..
skrg smaada die dgn allah jaa....mohon lah keampunan dgnnyaa..biarlah bnda nie mnjadi kali pertama dan terakhir..k
 insyallah.

Sunday, November 13, 2011

Alhamdulilah..

Assalamualaikum sume.. =)
Pagi yg indah buat asyraf ari nie..
dapat kembali bergerak seperti biasa wlaupon x brapa trdaya..
hmm..rindu asenyaa kt blog yg x brapa best nie..he3
maklum laa asyraf x pndai mengarangkan..btw yg pnting asyraf bsyukur sgt2..
coz asyraf dh sihat semula.. sume nie atas berkat semangat n sokongan drpd kluarga , kwan2 n seorg yg special bagi asyraf..thnks all..
dh 3 ari x mkn nasi nie..
ari2 mkn sup n tomyam jaa..boring jugak kan..
tetapi ari nie asyraf dh blaja mkn nasi smula...he3
pagi td mak belikan nasi lemak utk asyraf..yum2
sedap..!!! he3
alhamdulilah x muntaa daa..
yela 2-3 ari nie asyraf dpt pnyakit pelik ckit..ngeee..
mybe drpd silap dri sndri kan..mncari rezeki dwaktu mlm kan..yelaa pg tmpt org tnpa kebenaran plak tu..main serbu jaa...he3
tp x ape asyraf trima..sume pemberian allah yg sangat bermakna bagi asyraf..
coz jgn sangka ujian dri allah nie sbb die marah atau murka kpd kita..
tetapi sebaliknya die turunkan ujian krna die sangat syg kpd hambanya..
dalam hadis Rasulullah s.a.w ad mnceritakan org yg selalu mndapat ujian adlah org yg dekat dgn allah kerana daripada ujian trsebut insyallah dosa kita dikurangkan dan kita jugak dapat selami apa itu erti kesabaran.. =)
sekiranya pkara mcm ini berlaku.. bersyukurkan ye kawan2..
allah hanya ingin melihat tahap kesabarn hambanya.. sesungguhnya allah sangat menyayangi hambanya yg bersabar.. =)
Ingtlah kawan2..Bersama2 lah kita renungkan yea..
sekadar pesanan.. bkn utk kawan2 sahaje!! he2
malah saia juga!!! yelaa.. manusiakan mudah lupa..
Love u all.. <3

Friday, November 11, 2011

Faedahnya membaca Surah Al-Waqiah... =)


Assalamualaikum kawan-kawan,hari ini Asyraf telah mendapat satu artikel yang bagus untuk kita amalkan..Insya'Allah,semoga kita sentiasa dimurahkan rezeki oleh Allah dan dipermudahkan segala urusan di dunia mahu pun di akhirat sana...Amin.

Di dalam surah Al-Waqi’ah terkandung beberapa khasiat, iaitu:
  • Bila orang membiasakan membaca surah ini setiap malam satu kali, maka dia dijauhkan dari kemiskinan selamanya.
  • Bila di baca 14 kali setiap selesai solat Asar, maka orang yang membacanya itu akan memperoleh kekayaan yang berlimpah ruah.
  • Jika di baca surah ini sebanyak 41 kali dalam satu majlis (sekali duduk), insyaAllah di tunaikan segala hajatnya khususnya yang berkaitan dengan rezeki.
  • Supaya menjadi orang yang kaya sentiasa bersyukur, amalkan membaca surah ini sebanyak 3 kali selepas solat subuh dan 3 kali selepas solat Isya’. InsyaAllah tidak akan berlalu masa setahun itu melainkan ia akan di jadikan seorang yang hartawan lagi dermawan.
  • Amalan orang-orang sufi, supaya dilimpahkan rezeki. Hendaklah berpuasa selama seminggu bermula pada hari Jumaat. Setiap selepas solat fardhu bacalah Surah Al-Waqi’ah ini sebanyak 25 kali sehinggalah sampai pada malam Jumaat berikutnya; pada malam Jumaat berikutnya itu, selepas solat Maghrib bacalah surah ini sebanyak 25 kali, selepas solat Isya’ bacalah surah ini sebanyak 125 kali diikuti dengan selawat keatas Nabi sebanyak 1000 kali. Setelah selesai, hendaklah ia memperbanyakkan sedekah. Kemudian amalkanlah surah ini sekali pada waktu pagi dan petang. Insya’Allah berhasil.
  • Surah ini jika dibaca disisi mayat atau orang yang sedang nazak, insyaAllah di permudahkan untuk roh keluar dari jasadnya. Jika dibaca disisi orang sakit, diringankan kesakitannya. Jika di tulis, kemudian dipakaikan kepada orang yang hendak bersalin, InsyaAllah segera melahirkan dengan mudah. Boleh juga dibaca disisi orang yang hendak bersalin sebagai selusuh.
Menurut As’Syeikh Abi’l Abbas katanya
  • Bila hendak mengamalkan surah Al-Waqi’ah ini, terlebih dahulu berpuasa selama 7 hari, di mulai pada hari Jumaat berakhir pada hari Khamis. Puasanya “tidak memakan sesuatu yang bernyawa / tidak makan ikan, daging, segala haiwan, hanya makan sayur-sayuran sahaja.
  • Dalam 7 hari itu, sesudah solat fardhu, membaca surah Al-Waqi’ah sebanyak 25 kali. Apabila bacaan tersebut di mulai setelah solat fardhu Subuh pada hari Jumaat pertama, maka diakhirilah pembacaan Al-Waqi’ah itu pada setelah fardhu Isya’ pada Jumaat berikutnya.
  • Pada malam Jumaat terakhir ini hendaklah membaca surah Al-Waqi’ah sebanyak 125 kali kemudian selawat 1000 kali.
Sabda Rasulullah s.a.w.: “Sesiapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap hari, ia tidak akan ditimpa kefakiran.”
Sabda Rasulullah s.a.w. : “Siapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam, dia tidak akan ditimpa kesusahan atau kemiskinan selama-lamanya. (Diriwayatkan oleh Baihaqi dari Ibnu Mas’ud r.a.)
Sabda Rasulullah s.a.w. : “Ajarkanlah surah Al-Waqi’ah kepada isteri-isterimu. Kerana sesungguhnya ia adalah surah Kekayaan.” (Hadis riwayat Ibnu Ady)
Sabda Rasulullah s.a.w. : “Barang siapa yang membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam maka dia tidak akan tertimpa kefakiran dan kemiskinan selamanya. Dan surah Al-Waqi’ah adalah surah kekayaan, maka bacalah ia dan ajarkan kepada anak-anakmu semua.”

Insya’Allah, dengan mengamalkan seperti berikut, ia akan menjadi orang kaya.

Friday, November 4, 2011

Sedarkah Kita???

Kita Milik Allah.. =)
Daripadanya lah kita datang..
Dan kepadanya Juga Kita Kembali.. =) ♥

Saturday, October 8, 2011

Halamak!!! Exam dekat daaa...

Setelah 6 bulan mnempuh sgala halangan dan rintangan..
akhirnyaa masa utk mnguji minda sudaa sampai..
ak perlu mnjawab  final exam yang akan berlangsung pada 10\10\2011
haha..amat sukar bagi ak..tp dengan berkat pertolongan Allah s.w.t dan sokongan drpd kawan2 serta family ak..
insyallah..ak brjnji ak akn lakukan yg terbaik...Amin..

Thursday, August 11, 2011

Jika tidak mampu dgn HARTA..bantulah dengan DOA..

SOMALIA need our help. Somalia adalah sebuah negara Islam, 99.9% rakyatnya beragama Islam. Mereka perlukan makanan dan air bersih untuk minum. Ramadan adalah merupakan bulan penuh hikmah yang disediakan Allah bagi kita mengenang mereka yang kurang bernasib baik dan sedang kelaparan di luar sana. Mengingati sahaja tidak mencukupi, kita kena segera membantu mereka dengan harta yang kita miliki. Mereka dan anak-anak kecil sedang kebuluran. Tampillah untuk membantu mereka...Fisabilillah!

BEST GiLEr Niee...!!!

Assalamualaikum..
best giler berita yg aku dapat kali nie..membr2 taman ak dh siap kan meriam utk ak..
haha..lme x main doee..kali nie ak nk pastikan peristiwa swaktu ak brumur 16 n 17 thon dlu trjadi blik..
nk thu ape peristiwa tu??
haha...tggu laa post yg seterusnyaa..haha

Tuesday, August 9, 2011

Hari Yg BermasaLAH

Apasal ari nie ak ase nk mrah sgt hah??
ak pon x thu sbb ape..
mybe byk pikir sgt kot..
msalahnye skrg ape yg ak pikir???
ahhh!!! tension3..

Monday, August 8, 2011

SaBAr A.C.Ap...SABAr..

Fuh!!! x sabar giler menanti tanggal 16/8/2011..
mrupakan hari yg terindah buat sume department yg ade kt kolej ak..
haha..hari yg dapat mhilangkan kerinduan kpd family...
mak..ayah..adik n akak2...im so miss you...
tggu abg acap blik...

hadian utk adik2,ayah n mak dh disediakan...
KB MALL mali!!!haha

yg pnting blik nie...ade something kjutan utk family n kawan2..
|nak tahu??? tggu acap blik k..hehe

Sunday, August 7, 2011

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA..

YESS!!! SYAITAN DAPAT CUTI SEBULAN..
SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA BAGI SEMUA UMAT ISLAM DI DUNIA INI..
SEMOGA DATANGNYA RAMADHAN INI MEMBERI KITA SINAR KEINSAFAN DAN KEBAIKAN KEPADA SEMUA YEE..JANGAN TINGGAL POSE YEE>>hahaha
SELAMAT BERPUASA!!!

Monday, August 1, 2011

Dugaan...

Adoyai..dh la demam,batuk,selesema..
jatoh katil plak mlm tdi...huaaaa!!! skit hbis pinggang2 n kaki nie...tp nk wat cmner bnde nie dh pon berlaku...haha
kalo ak bole thu ape yg nk jdi pada msa hadapan kan best!!!
whatever laa..jnji ak hppy walaupon mcm2 dugaan ak dpt..moto pon rosak!!!

haiyaaa...sabar je laaa...
x sabar nk blik 18 ari bulan nie..buka pose kt umah nti..msti mak ak msak mkanan tergempak pnnyaaa..nk thu knp???
SEBAB ANAK KESYGAN DIE BLIK LAAA...hehe

Saturday, July 23, 2011

KEINDAHAN SEBUAH KELUARGA...

Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Pengasih...selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad S.W.T dan pengikutnya yg sangat setia hingga ke hari kiamat..
Alhamdulillah selama Asyraf berada di kolej islam sains dan teknologi..Asyraf rasa sangat tnang walaupon hati Asyraf msih rindukan kawan2 n family kt kmpung..disebabkan family2(MY DEPARTMENT) Asyraf kt sini,,Asyraf sntiasa gmbira wlaupon ade msalah....hhee..
x rugi laa wlaupon Asyraf tolak kerja yg spatutnya Asyraf dpt tp bg Asyraf x de hal lah...its okey..rezeki ade di mana2 kan...tp 1 je yg Asyraf kurang puas hati ar...family2 Asyraf kt sini suka auw simpan2 masalah...ape salahnye kalo diorg cerita kt Asyraf...insyallah dgn izin allah s.w.t Asyraf bole bantu...
tp x pe Asyraf pcaya...mula2 kan mmg ar malu tp kalo dh lme2 nti insyallah minx2 x malu dh la kan..hehe
hati yg tenang yee...

Monday, July 18, 2011

x sabar2 nk blik umah...hehe (RAYA3)

assalamualaikum..dh msok 3 bulan ak dok kt hostel mlawi nie..adoyai,..mmg la best kan tp kdangkala rindu jugak kt umah kan...knangkan adik2 ..mak ayah..n sbagainye laa..
nak blik x de cuti...haaha..mmg nasib ak laa...tp ak x kish..nk wat cmner kan xde rezeki la tu...dtg sini pon utk blajaaa kan..yg pnting raya nie ak msti blik umah...kangen gila sama family diumah...
msak rendang sme2...andthan bkar lemang sme2 kN...mmg best laa...tringat raya thon lpas..
minx2 raya thon 2011 nie adelah raya yg pling best n xde bnde yg buruk berlaku...Amin..

Thursday, May 5, 2011

Assalamualaikum...

Diriwayatkan daripada Rasulullah s.a.w tentang hadis Qudsi yang baginda riwayat daripada Allah s.w.t di mana Allah telah berfirman: Sesungguhnya Allah mencatat kebaikan-kebaikan dan kejahatan-kejahatan. Kemudian baginda menerangkan hal itu: Sesiapa berniat ingin melakukan kebaikan, tetapi tidak lagi melakukannya, maka Allah mencatatkan niat itu sebagai kebaikan yang sempurna di sisi-Nya. Jika seseorang itu berniat ingin melakukan kebaikan lalu dia melakukannya, maka Allah mencatatkan di sisi-Nya sepuluh kebaikan hingga sampai tujuh ratus kali ganda seterusnya hingga kepada gandaan yang sebanyak-banyaknya. Jika seseorang berniat ingin melakukan kejahatan tetapi tidak melakukannya, maka Allah mencatatkannya sebagai satu kebaikan yang sempurna di sisi-Nya. Jika dia berniat untuk melakukan kejahatan lalu melakukannya maka Allah mencatatnya sebagai satu amalan kejahatan sahaja.
(Hadis Ibnu abbas r.a )

Friday, March 11, 2011

Suka Mnunjukan Aurat???

nk thu knp???
baca nie!!
Sebab2 wanita mudah menunjukan aurat mereka!!!
1.utk mnarik perhatian org...pompuan suka di puji2...
2.utk mlebihkan diri dari pmpuan2 lain(saingan)
3.nampak cantik(macam artis kafir laknatullah) 
4.terpengaruh ngan tv,internet,majalah yg mghalalkn mmbuka aurat.
5.jahil(x tahu ...hukum atau buat x thu...) 
6.mak bapak x kisah(parent yang fasiq)
7.nak join geng2 sosialist...x kan nak pakai tudung msok pub kot..

Tuesday, February 1, 2011

joke3 [jenaka]

da sepasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama. Pada tengah malam itu, tiba-tiba isterinya mengerang, “Adoi.. Sakitnya bang… ! Macam mana ni bang..?”

Suaminya lantas menenangkan isterinya, “Jangan nangis Sayang.. Nanti emak ayah dengar.. Mereka mungkin belum tidur lagi tu..” Kebetulan bilik mertua hanya bersebelahan kamar tidur pengantin.

Tapi kerana tidak dapat menahan sakit, isterinya tambah kuat mengerang. Mahu tidak mahu, si suami pun berkata, kali ini kuat sedikit suaranya: “Sabar Sayang! Tahan saja.. Esok baru cabut.”

Sejak dari tadi bapa mertua lelaki masih belum tidur. Dia memang terdengar anak perempuannya mengerang, tadi dia tidak peduli, biasalah malam pengantin, fikirnya. Tapi kali ini dia sudah hilang sabar. Dia bangun, pergi ke bilik sebelah lantas menendang pintu kamar pengantin.

Dengan rasa geram bapa mertua berteriak: “Ni apa kena ni? Tak faham ke? Anak aku boleh mati kalau besok baru kau nak cabut! CABUT SEKARANG JUGA!”

Terkejut besarlah kedua pengantin tu. Sambil tersipu-sipu pengantin perempuan pun berkata kepada ayahnya: “Abah, takkan sakit gigi pun boleh mati.. Lagipun manalah ada Klinik Gigi yang buka 24 jam?”.

Sunday, January 23, 2011

Europe - The Final Countdown(with lyrics)

Ni la lagu yg dapat kembalikan semangat ak apabila ak sdang dalam kesusahan ataupon kesedihan..lagu ini ibarat kan seperti satu tnaga yg dapt memulihkan pndengarnya...ak x thu sbb ape tp ak puas bile ak mndgrnya..kalo korang x caye korang hayati la lagu nie baik2 ye...kalo korang x mrasakan ape2 mknenye citarasa kite x sama kan...whateverlah...yg pnting korang dgr dlu lagu nie...BEST!!!!

Smasa Pjalanan Pulang drpd Kuala Lumpur!!

Suatu malam ketika ak dalam pjalanan pulang ke rumah ak...ak teralih melihat rumah yang bertingkat tingkat,dilengkapi lif,cantik dan kelihatan esklusif..Rumah nie cantik doe..Kalo umah didunia sudah begini besar,bagaimana di syurga ya.Kehidupan pasti indah apabila tiada masalah menghambat kita,tiada bil perlu dibayar,mahu apa sahaja,semuanya ada.Semua itu dapat kite perolehi di syurga.Semoga kita termasuk sebagai salah seorang penghuninya.Amin

Tuesday, January 4, 2011

Ape yg perlu buat jika DITINGGALKAN???

*salam..aii kawan2 ku,, kita bertemu kembali..kali ni rasanya aku just nk berkongsi cerita or pengalaman tentang camna kita nk lalui saat2 putus cinta...al-maklumlah weii,zaman2 remaja memng gila la pasai cinta ni toi x?? kihkihkih...for sure korang semua penah bercinta dan putus cinta kan?? bak kata org putus di tengah jalan...chewwaahhh,,pandai2 ja aku ni,tp rasa toi dah..kononya nangis bagai nk rak la putus cinta ni,memng frust habisla katakan..(padan muka sapa suruh gatai bercinta) kihkihkih...untuk melupakan pasangan masing2 memng susah sgt tambah plak org tu fist love la kn..so mcmna kita nk wat erk?? hihihi..kalu bg aku,aku pon pernah bercinta,penah ditinggalkan dan penah meninggalkan dia gak (padan muka sapa suruh hg kongkong aku?? lom apa2 nk halang aku..)ayat2 aku ar tu...eee kejam gak aku ni..tp insyaallah kita akan bertemu yng lebih baik dari pasangan kita dulu tu..so,kepada kawan2 ku jgn sedey n putus asa tau..must strong k dear..(hihihi) kat sini aku nk sertakan coretan aku mcmna nk atasi saat putus cinta korang baca n kasi conclusion erkk...*

Adakah lelaki tidak mempunyai PERASAAN apabila disakiti wanita??? jawapanya brada di vvvvvvvvv

Ketika disakiti pria kebanyakan wanita akan menangis. Wanita bisa menangis berjam-jam, bahkan mungkin berhari-hari ia akan terus bersedih. Saat itu perasaannya tampak begitu tersiksa. Namun, dalam waktu singkat perlahan kesedihan itu pun akan sirna tanpa disadari. Wanita akan kembali ceria seperti dulu lagi. Tapi, jika seorang lelaki disakiti, hampir tidak ada air mata yang menetes. Kebanyakan lelaki memang seakan tidak mempunyai kesedihan sedikitpun. Sebaliknya, yang tampak dari dirinya hanyalah kebencian dan kekecewaan karena disakiti. Namun, jauh di lubuk hatinya yang paling dalam ada sebuah kesedihan yang terpendam. Meskipun waktu telah lama berlalu dan semua hal telah berubah, tapi kesedihan itu masih melekat dan kadang muncul dalam ingatan secara tiba-tiba. Tanpa diduga ketika sedang menyeberang di jalan bersama pacar barunya, seorang lelaki tiba-tiba bisa terkenang pada momen saat ia menyeberang bersama dengan wanita yang menyakitinya. Ingatannya tiba-tiba tertuju pada wanita itu. Ia akan mengingat bahwa wanita itu adalah wanita yang pernah begitu dicintainya dan saat itu terasa begitu menyakitkan bagi seorang lelaki. Hal ini biasanya tidak terjadi hanya sekali, tapi berkali-kali. Bayangkan betapa tersiksanya perasaan seorang lelaki! Dalam sekejap perasaan lelaki menjadi down. Lelaki seakan menjadi begitu lemah dan rapuh. Namun, ia berusaha menutupinya dan tetap memperlihatkan sikap sewajarnya untuk memulihkan perasaannya sendiri. Sehingga, tak ada seorang pun yang merasakan, kecuali hatinya sendiri yang teriris. Lelaki akan terluka dan terus memendamnya hingga ia benar-benar bisa menghilangkan luka tersebut dari dirinya.

Belajar daripada Kesilapan...

video
Bersahabat adalah satu jalan yg baik yg dapt mngeratkan silaturahim sesama manusia dan perbuatan tersebut akn mndapat kurniaan daripada allah S.W.T
Persahabatan yg tiada unsur pergaduhan dan pengkianatan...
Persahabatan yg terjalin sekian lama adalah persahabatan yg murni yg dapat kita jadikan contoh kepada kehidupan seharian...

Bersahabat Yg Membawa Berkat!!

Bersahabat adalah satu jalan yg baik yg dapt mngeratkan silaturahim sesama manusia dan perbuatan tersebut akn mndapat kurniaan daripada allah S.W.T
Persahabatan yg tiada unsur pergaduhan dan pengkianatan...
Persahabatan yg terjalin sekian lama adalah persahabatan yg murni yg dapat kita jadikan contoh kepada kehidupan seharian...
Oleh itu,bersama2 lah kita mjalinkan 1 persahabatan yg baik, smoga persahabatan yg dibina mndapat sokongan daripada semua masyarakat...
DARIPADA INI ASYRAF NASIHATKAN SAYANGILAH KAWAN-KAWAN ANDA YEE!!

Kisah Cinta

Di suatu pulau kecil ada seorang gadis bernama CINTA dan teman-temannya namanya kecantikan, kesedihan, kegembiraan, kekayaan, mereka hidup berdampingan dengan baik namun suatu ketika datangbadai menghepas pulau kecil itu dan air laut tiba-tiba naik dan akan menggelamkan pulau itusemua penghuni pulau cepat2 berusaha menyelamatkan diri,CINTA sangat kebingungan sebab ia tak dapat berenang dan tdk mempunyai prahu dia berdiri di tepi pantai mencoba mencari pertolongan smentara itu air smakin naik membasahi kakinya tak lama CINTA melihat Kekayaan sdang mengayuh perahu'kekayaan!kekayaan! tolong aku!,' teriak CINTA' Aduh! maaf, CINTA' kata kekayaan" aku tak dapat membawamu serta perahuku ini tenggelam lagipula tak ada tempat lagi bagimu.CINTA sedih sekali namun kemudian dilihatnya Kegembiraan lewat dgn perahunya " kegembiraan! tolong aku ! " teriak CINTA namun kegembiraan terlalu gembira karna ia menemukan perahu sehingga ia tak dpt mendengar teriakan CINTA, air semakin tinggi dan CINTA smakin panik.

Tak Lama lewatlah kecantikan " Kecantikan! bawalah aku bersamamu!, " teriak CINTA lg " Wah, CINTA kamu basah dan kotor, aku tak bisa membawamu nanti bisa mengotori perahuku yang indah ini " sahut kecantikan.CINTA sdih skali mendengarnya ia mlai menangis terisak-isak Saat itulah lewat kesedihan " Oh Kesedihan, bawalah aku bersamamu!, " kata cinta " Maaf CINTA aku sedang sedih dan aku ingin sendirian saja, " kata kesedihan sambil terus mengayuh perahunya.CINTA putus asa.

Ia merasakan air makin naik dan akan menenggelamkannya.Pada saat kritis itulah tiba2 terdengar suara "CINTA! Mari cepat naik ke perahuku!" CINTA menoleh ke arah suara itu dan cepat2 naik keperahu itu,tepat sebelum air menenggelamkannya di pulau terdekat, CINTA turun dan perahu itu langsung pergi lgi.Pada saat itu barulah CINTA sadar ia sama sekali tdk mengetahui siapa yang menolongnya, CINTA segera bertanya kpd penduduk pulau itu " Yang tadi adalah WAKTU ," kata penduduk itu "Tapi, mengapa ia menyelamatkan aku ? Aku tdk mengenalinya Bahkan teman2ku yg mengenalku pun enggan menolong" Tanya CINTA heran " Sebab HANYA WAKTULAH YANG TAHU BERAPA NILAI SESUNGGUHNYA DARI CINTA ITU"&nbs p; Thank..Buat Pembaca ....


SEMUA TENTANG KITA

Popular Posts

KEGEMBIRAAN