Sunday, January 23, 2011

Europe - The Final Countdown(with lyrics)

Ni la lagu yg dapat kembalikan semangat ak apabila ak sdang dalam kesusahan ataupon kesedihan..lagu ini ibarat kan seperti satu tnaga yg dapt memulihkan pndengarnya...ak x thu sbb ape tp ak puas bile ak mndgrnya..kalo korang x caye korang hayati la lagu nie baik2 ye...kalo korang x mrasakan ape2 mknenye citarasa kite x sama kan...whateverlah...yg pnting korang dgr dlu lagu nie...BEST!!!!

Smasa Pjalanan Pulang drpd Kuala Lumpur!!

Suatu malam ketika ak dalam pjalanan pulang ke rumah ak...ak teralih melihat rumah yang bertingkat tingkat,dilengkapi lif,cantik dan kelihatan esklusif..Rumah nie cantik doe..Kalo umah didunia sudah begini besar,bagaimana di syurga ya.Kehidupan pasti indah apabila tiada masalah menghambat kita,tiada bil perlu dibayar,mahu apa sahaja,semuanya ada.Semua itu dapat kite perolehi di syurga.Semoga kita termasuk sebagai salah seorang penghuninya.Amin

Tuesday, January 4, 2011

Ape yg perlu buat jika DITINGGALKAN???

*salam..aii kawan2 ku,, kita bertemu kembali..kali ni rasanya aku just nk berkongsi cerita or pengalaman tentang camna kita nk lalui saat2 putus cinta...al-maklumlah weii,zaman2 remaja memng gila la pasai cinta ni toi x?? kihkihkih...for sure korang semua penah bercinta dan putus cinta kan?? bak kata org putus di tengah jalan...chewwaahhh,,pandai2 ja aku ni,tp rasa toi dah..kononya nangis bagai nk rak la putus cinta ni,memng frust habisla katakan..(padan muka sapa suruh gatai bercinta) kihkihkih...untuk melupakan pasangan masing2 memng susah sgt tambah plak org tu fist love la kn..so mcmna kita nk wat erk?? hihihi..kalu bg aku,aku pon pernah bercinta,penah ditinggalkan dan penah meninggalkan dia gak (padan muka sapa suruh hg kongkong aku?? lom apa2 nk halang aku..)ayat2 aku ar tu...eee kejam gak aku ni..tp insyaallah kita akan bertemu yng lebih baik dari pasangan kita dulu tu..so,kepada kawan2 ku jgn sedey n putus asa tau..must strong k dear..(hihihi) kat sini aku nk sertakan coretan aku mcmna nk atasi saat putus cinta korang baca n kasi conclusion erkk...*

Adakah lelaki tidak mempunyai PERASAAN apabila disakiti wanita??? jawapanya brada di vvvvvvvvv

Ketika disakiti pria kebanyakan wanita akan menangis. Wanita bisa menangis berjam-jam, bahkan mungkin berhari-hari ia akan terus bersedih. Saat itu perasaannya tampak begitu tersiksa. Namun, dalam waktu singkat perlahan kesedihan itu pun akan sirna tanpa disadari. Wanita akan kembali ceria seperti dulu lagi. Tapi, jika seorang lelaki disakiti, hampir tidak ada air mata yang menetes. Kebanyakan lelaki memang seakan tidak mempunyai kesedihan sedikitpun. Sebaliknya, yang tampak dari dirinya hanyalah kebencian dan kekecewaan karena disakiti. Namun, jauh di lubuk hatinya yang paling dalam ada sebuah kesedihan yang terpendam. Meskipun waktu telah lama berlalu dan semua hal telah berubah, tapi kesedihan itu masih melekat dan kadang muncul dalam ingatan secara tiba-tiba. Tanpa diduga ketika sedang menyeberang di jalan bersama pacar barunya, seorang lelaki tiba-tiba bisa terkenang pada momen saat ia menyeberang bersama dengan wanita yang menyakitinya. Ingatannya tiba-tiba tertuju pada wanita itu. Ia akan mengingat bahwa wanita itu adalah wanita yang pernah begitu dicintainya dan saat itu terasa begitu menyakitkan bagi seorang lelaki. Hal ini biasanya tidak terjadi hanya sekali, tapi berkali-kali. Bayangkan betapa tersiksanya perasaan seorang lelaki! Dalam sekejap perasaan lelaki menjadi down. Lelaki seakan menjadi begitu lemah dan rapuh. Namun, ia berusaha menutupinya dan tetap memperlihatkan sikap sewajarnya untuk memulihkan perasaannya sendiri. Sehingga, tak ada seorang pun yang merasakan, kecuali hatinya sendiri yang teriris. Lelaki akan terluka dan terus memendamnya hingga ia benar-benar bisa menghilangkan luka tersebut dari dirinya.

Belajar daripada Kesilapan...

video
Bersahabat adalah satu jalan yg baik yg dapt mngeratkan silaturahim sesama manusia dan perbuatan tersebut akn mndapat kurniaan daripada allah S.W.T
Persahabatan yg tiada unsur pergaduhan dan pengkianatan...
Persahabatan yg terjalin sekian lama adalah persahabatan yg murni yg dapat kita jadikan contoh kepada kehidupan seharian...

Bersahabat Yg Membawa Berkat!!

Bersahabat adalah satu jalan yg baik yg dapt mngeratkan silaturahim sesama manusia dan perbuatan tersebut akn mndapat kurniaan daripada allah S.W.T
Persahabatan yg tiada unsur pergaduhan dan pengkianatan...
Persahabatan yg terjalin sekian lama adalah persahabatan yg murni yg dapat kita jadikan contoh kepada kehidupan seharian...
Oleh itu,bersama2 lah kita mjalinkan 1 persahabatan yg baik, smoga persahabatan yg dibina mndapat sokongan daripada semua masyarakat...
DARIPADA INI ASYRAF NASIHATKAN SAYANGILAH KAWAN-KAWAN ANDA YEE!!

Kisah Cinta

Di suatu pulau kecil ada seorang gadis bernama CINTA dan teman-temannya namanya kecantikan, kesedihan, kegembiraan, kekayaan, mereka hidup berdampingan dengan baik namun suatu ketika datangbadai menghepas pulau kecil itu dan air laut tiba-tiba naik dan akan menggelamkan pulau itusemua penghuni pulau cepat2 berusaha menyelamatkan diri,CINTA sangat kebingungan sebab ia tak dapat berenang dan tdk mempunyai prahu dia berdiri di tepi pantai mencoba mencari pertolongan smentara itu air smakin naik membasahi kakinya tak lama CINTA melihat Kekayaan sdang mengayuh perahu'kekayaan!kekayaan! tolong aku!,' teriak CINTA' Aduh! maaf, CINTA' kata kekayaan" aku tak dapat membawamu serta perahuku ini tenggelam lagipula tak ada tempat lagi bagimu.CINTA sedih sekali namun kemudian dilihatnya Kegembiraan lewat dgn perahunya " kegembiraan! tolong aku ! " teriak CINTA namun kegembiraan terlalu gembira karna ia menemukan perahu sehingga ia tak dpt mendengar teriakan CINTA, air semakin tinggi dan CINTA smakin panik.

Tak Lama lewatlah kecantikan " Kecantikan! bawalah aku bersamamu!, " teriak CINTA lg " Wah, CINTA kamu basah dan kotor, aku tak bisa membawamu nanti bisa mengotori perahuku yang indah ini " sahut kecantikan.CINTA sdih skali mendengarnya ia mlai menangis terisak-isak Saat itulah lewat kesedihan " Oh Kesedihan, bawalah aku bersamamu!, " kata cinta " Maaf CINTA aku sedang sedih dan aku ingin sendirian saja, " kata kesedihan sambil terus mengayuh perahunya.CINTA putus asa.

Ia merasakan air makin naik dan akan menenggelamkannya.Pada saat kritis itulah tiba2 terdengar suara "CINTA! Mari cepat naik ke perahuku!" CINTA menoleh ke arah suara itu dan cepat2 naik keperahu itu,tepat sebelum air menenggelamkannya di pulau terdekat, CINTA turun dan perahu itu langsung pergi lgi.Pada saat itu barulah CINTA sadar ia sama sekali tdk mengetahui siapa yang menolongnya, CINTA segera bertanya kpd penduduk pulau itu " Yang tadi adalah WAKTU ," kata penduduk itu "Tapi, mengapa ia menyelamatkan aku ? Aku tdk mengenalinya Bahkan teman2ku yg mengenalku pun enggan menolong" Tanya CINTA heran " Sebab HANYA WAKTULAH YANG TAHU BERAPA NILAI SESUNGGUHNYA DARI CINTA ITU"&nbs p; Thank..Buat Pembaca ....


SEMUA TENTANG KITA

Popular Posts

KEGEMBIRAAN